Saturday, January 06, 2007

Motorcycles sales up

Toll has gone uo by 60% and this has driven motorist to change from cars to motocycles in travelling to work.

According to the Chairperson of Malaysia Motocycle Dealers Association, sales has gone up by another 20,000 units in 2006 as compared to 430,000 units in 2005.

In KL and Selangor, sales have been going up averagely by 300 units a month.

Among other reasons why motorcycle is gaining popularity is of its lower maintenance cost and higher fuel efficiency.

When driving is not longer economically viable, even though it is safer than motorcycling, motorists will prefer the latter, is it another side effect of the failure of the government to manage our economy?

节省油钱及过路费
拥车族弃驾改骑
推荐给朋友 列印
updated:2007-01-06 07:00:23 MYT

(八打灵再也讯)去年汽油调涨多次,今年5大道过路费又起,不少市民弃驾车,改以骑电单车上路,以省却汽油和过路费!
据《星洲日报》了解,不少打工一族都改以骑电单车上班,汽车只在周末和家人出游时才派上用场。

节省开销好处多

虽然了解电单车是“皮包铁”的高风险交通工具,但是为了节省开销,这些收入有限的上班族,没有办法下才做出这样的选择。

他们表示,除了省下大笔的汽油费和越来越高的过路费外,驾驶电单车还有很多好处,如泊车容易、泊车费低、不必面对塞车、维修费低和接传票的机率低等。

电单车销量增加

根据雪隆电单车商公会提供的数据显示,自2006年汽油起价后,电单车的销量有了明显的增加。

该公会指出,与2005年同1月份相比下,除了9月与11月份之外,每个月的销量都增加至少300辆。

公会说,以2005和2006年下半年的电单车销量比较,雪隆地区2006年电单车的销量增加了4906辆。

电单车销量明显增加

全国及雪隆电单车商公会主席黄峰表示,继去年汽油起价后,全国电单车的销量有了明显的增加。

他说,百物喊涨,最近大道过路费又起价,导致许多中下层的打工一族纷纷弃四轮用两轮,改以骑电单车上班。社会新鲜人也以电单车作为代步的工具。

“2006年全国电单车总销量比2005年的43万辆增加了2万辆。”

他表示,面对生活的重担,改骑电单车是有效减少开销的方法。因此他鼓励公众改以电单车代步。

询及骑电单车危险性高时,他表示,只要电单车骑士遵守交通规则,尽量靠左走,就会大大的降低发生车祸的机率。 (星洲日报·2007/01/06)

No comments: