Monday, July 11, 2011

Angkara jahat UMNO untuk cuba memisahkan masyarakat Melayu daripada DAP

Ucapan ADUN Kampung Tunku Lau Weng San semasa membahas Enakmen Perbekalan Tambahan (No. 2) 2011 pada 11 Julai 2011 di Shah Alam:

Akhbar Utusan Malaysia menuduh DAP ingin menubuhkan sebuah Negara Kristian di Malaysia. Laporan ini ialah cerita dongeng yang paling mengarut yang belum pernah saya baca sebelum ini.

Jikalau DAP memperjuangkan sebuah negara Kristian, bagaimana dengan ahli-ahli parti tersebut yang bukan beragama Kristian, seperti saya seorang yang beragama Buddha dan YB Kota Alam Shah yang beragama Hindu?

Seterusnya, UMNO terus mengacau ganggu cawangan-cawanagn DAP yang dianggotai oleh orang Melayu. UMNO iri hati dengan pencapaian DAP yang mampu menarik sokongan daripada masyarakat Bumiputera, lalu mereka berjaya menarik keluar seorang pemimpin cawangan di Lembah Kinrara.

UMNO tidak tersangka bahawa keluar seorang pemimpin cawangan Melayu daripada DAP akan menarik lebih ramai orang Melayu yang masuk menyertai DAP di kampung yang sama dan kini cawangan ini beroperasi dengan normal tanpa sebarang gangguan.

No comments: