Friday, February 06, 2009

Hee, Jamaluddin dan Osman harus meletakkan jawatan sebagai ADUN

ADUN Jelapang, Hee Yit Foong, ADUN Behrang, Jamaluddin Mohd Radzi dan ADUN Changkat Jering Osman Jailu perlu meletakkan jawatan mereka sebagai ADUN dengan secara rasmi sebagai tanda bertanggungjawab terhadap pengundi-pengundi mereka.

Ketiga-tiga orang ADUN ini dipilih oleh rakyat bukan atas tiket individu tetapi atas tiket parti dan dengan itu, apabila mereka melompat dari satu parti ke parti yang lain, mereka perlu meletakkan jawatan dan membiarkan rakyat membuat pemilihan semula.

Tanpa meletakkan jawatan mereka sebagai ADUN, tindakan mereka ini telah membelakangkan rakyat yang mengundi mereka pada pilihanraya umum yang lepas.

Bagi ADUN dari kawasan DUN Bota, Nasharuddin Hashim yang sanggup melompat dua kali dalam masa seminggu, beliau merupakan contoh politikus yang paling baik

Perkembangan di Perak masih menunjukkan UMNO dan BN masih enggan berubah kerana mereka masih mengekalkan imej dan modus operandi yang membuatkan BN ditolak rakyat pada 8 Mac lepas.

Mengapakah pemimpin-pemimpin BN yang lain tidak mengkritik tindakan UMNO ini? Adakah mereka juga bersikap “double standard” apabila mereka hanya mengkritik cadangan PKR untuk mengambil wakil rakyat BN yang melompat ke PKR tetapi tidak mengkiritk UMNO yang menumpangkan kerajaan PR Perak dengan cara mengeluarkan ADUN-ADUN PR daripada parti masing-masing?

No comments: